לוגו איילת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרחבת האפשרות ל- פעילות לא חקלאית מחוץ לחלקת המגורים

בשנים האחרונות אנו עדים לכך כי חברי מושב הנוטשים את ענף הלול. בין מכורח המציאות ובין מבחירה. מחפשים אחר אלטרנטיבה רווחית ללולים שברשותם באמצעות הסבתם למטרות: אחסנה, ייצור, מסחר וכדו'. כידוע, הסבת השימוש בלולים לפעילות שאינה חקלאית אינה עניין של מה בכך. ועליה להיות כפופה להחלטות מינהל מקרקעי ישראל (להלן: "המינהל"). כמי שמלווה את העוסקים בענף הלול על שלוחותיו השונות מצאתי לנכון להאיר עת עיניהם של אלו שנפלטו מהענף ונאלצו למצוא מקור פרנסה חלופי ללוליהם. ולהביא בפניכם את ההחלטות החדשות שניתנו בנושא.

פעילות לא חקלאית בנחלה.

במסגרת החלטה מס' 1101 שפרסמה מועצת מקרקעי ישראל. נקבעו התנאים בהם יתיר המינהל לבעל זכויות בנחלה לעשות בחלקת המגורים שבנחלתו שימוש למטרת תעסוקה לא חקלאית. בהחלטה נקבע כי מבנה המיועד לתעסוקה לא חקלאית ימוקם אך ורק בחלקת המגורים. אשר, ככלל, הינה שטח מתוך חלקה א' של הנחלה בגודל כולל של עד 2.5 דונם. לכלל כי פעילות לא חקלאית (להלן: "פל"ח") תיעשה רק בחלקת המגורים נקבע חריג. כאשר אין אפשרות פיסית למקם את המבנה המיועד לתעסוקה לא חקלאית בחלקת המגורים. ובכפוף לקיומה של תוכנית תקפה או היתר תקף לשימוש חורג. נקבע כי במקרים אלו יאשר המינהל שימוש לתעסוקה לא חקלאית בשטח חלקה א' שמחוץ לחלקת המגורים. בהחלטה 1101 נקבע כי אישור כאמור יינתן רק במקרים העומדים בקריטריונים שיגובשו על ידי ועדת המשנה ויאושרו על ידי המועצה.

תנאים לפעילות לא חקלאית.

ואמנם, לאחרונה (29.10.12), פרסמה מועצת מקרקעי ישראל, במסגרת החלטה 1265. את התנאים לפל"ח מחוץ לחלקת המגורים, ואלו הם:

א. הקמת מבנה חדש-

במקרים בהם אין אפשרות פיסית למקם את המבנה המיועד לתעסוקה לא חקלאית בחלקת המגורים. כאשר חלקת המגורים היא בשטח של עד 1.5 דונם. ובכפוף לחוו"ד תכנונית הקובעת כי בהתחשב בכך שנבנו או שיבנו בה שתי יח"ד, לא ניתן למקם בה פל"ח. ניתן יהיה לאשר עסקה להקמת מבנה פל"ח חדש בהיקף של עד 500 מ"ר מחוץ לחלקת המגורים. השטח לפל"ח יהיה ככל הניתן צמוד לחלקת המגורים, בשטח מינימאלי.

ב. הרחבת מבנה קיים-

במבנה פל"ח הממוקם מחוץ לחלקת המגורים, ובוצעה לגביו בעבר עסקה מהוונת. ניתן לאשר את הרחבת המבנה בכפוף לכך שתוספת השטח המבוקשת לא תעלה על % 100 מהשטח הבנוי של העסקה המקורית. וסך שטח הפל"ח לא יעלה על 500 מ"ר. ההרחבה תהא ככל האפשר לכיוון חלקת המגורים.

ג. הארכת תוקף היתר לשימוש חורג-

במבנה שמשמש לפל"ח מחוץ לחלקת המגורים והמינהל אישר לגביו שימוש חורג בעבר. ניתן לאשר הרשאת שימוש נוספת לתקופה של עד 5 שנים, ממועד האישור החדש. ובכפוף לתנאים הבאים: 1. תקופת ההרשאה לא תהא ארוכה יותר מהתקופה שאושרה ע"י מוסד התכנון ובכל מקרה לא יותר מ-5 שנים. 2. בעל הזכויות יתחייב כי בתום תקופת ההרשאה יפסיק את שימוש הפל"ח במבנה שמחוץ לחלקת המגורים, אלא אם כן תאושר. עד תום תקופת ההרשאה. תוכנית אשר תאפשר שימוש בפל"ח האמור, תוך שינוי היעוד לחלקת מגורים. ובלבד ששטח חלקת המגורים לא יגדל מ- 2.5 דונם.
·        המידע המופיע הוא כללי בלבד ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת או ייעוץ מוסמך.
·        *"איילת רייך – משרד עורכי דין וגישור" עוסק בתחום המסחרי-חקלאי ובענף העופות על כל שלוחותיו.

שיתוף:

תוכן העניינים

חדש

פוסטים קודמים

פיטורים בשל "הסתרת" הריון

קיבוצים ומושבים הינם, מטבע הדברים, גופים המעסיקים עובדים ועובדות. למדתי כי מרבית נושאי התפקידים באגודות שמשרדי מייצג השכילו להבין. את החשיבות להקפדה דווקנית על זכויות עובדים ועובדות

איחור הגשת תביעת חוב

עם היווסדה הופכת האגודה השיתופית לאישיות משפטית נפרדת. כלומר גוף שיש לו כשירות לבצע פעולות משפטיות. אגודה מהווה אישיות משפטית כל עוד לא בוטל רישומה

Call Now Button