לוגו איילת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין דיני חקלאות והתיישבות

המשרד מתמחה בדיני חקלאות והתיישבות על ענפיהם הייחודיים, ולקוחותיו כוללים חקלאים וגופים רבים העוסקים: בענף הלול: פטם, הטלה והודים, רפתות גדולות, מפטמות, מרכזי מזון, גד"שים, מטעים, כרמים, קנאביס רפואי ועוד. המשרד מתמחה בגיבוש התקשרויות המחייבות אישור הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות החקלאית תשכ"ז-1967 וקבלת היתר לשימוש חורג, וכן בתביעות בגין נזקי ביטוח, לרבות הקרן לביטוח נזקי טבע. למשרד נסיון רב בליווי חקלאים מול משרד החקלאות והשירותים הווטרנריים, לרבות בעניינים הקשורים לפקודת מחלות בעלי חיים [נוסח חדש], תשמ"ה-1985, והתקנות מכוחה, ובגיבוש הסכמי העסקה לעובדים בענפי החקלאות תוך מתן דגש על הימנעות בחשיפה משפטית בקשר לזכויות עובדים על פי צו ההרחבה בענף החקלאות.

למשרד נסיון רב בליווי וניהול הליכים משפטיים, לרבות לקבלת פיצויים  מכח פקודת מחלות בעלי חיים, הקרן לביטוח נזקי טבע, השירותים הווטרינריים, המועצה לענף הלול ועוד/

למשרד התמחות בחוות דעת המתייחסות לפטור החקלאי בהגבלים עסקיים.

ענף הלול

למשרד התמחות ייחודית בענף הלול על כל רבדיו ומורכבויותיו, הן בשלוחת הפטם וההודים,  והן שלוחת ההטלה . המשרד מייצג, בין היתר, מגדלים, מדגריות ומשחטות וצבר ניסיון רב בהסכמי אינטגרציה, הסכמי שותפות, הסכמי גידול, הקמת לולים ועוד, הסכמים בין חברי אגודה להעמדת קרקע, הסכמים בין אגודה לחבר להעמדת קרקע ועוד.

המשרד מתמחה בהתקשרויות המחייבות אישור הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות החקלאית תשכ"ז-1967, וכן בתביעות בגין נזקי ביטוח, לרבות הקרן לביטוח נזקי טבע. למשרד נסיון רב בליווי מגדלים בעניינים הקשורים לפקודת מחלות בעלי חיים [נוסח חדש], תשמ"ה-1985, והתקנות מכוחה, ובגיבוש הסכמי העסקה לעובדים.

למשרד נסיון בהליכים מול המועצה לענף הלול, ועדות ערר, לרבות לקבלת תוספת מכסה והשירותים הווטרנריים במשרד החקלאות.

קנאביס רפואי

המשרד מספק ליווי משפטי מקיף בכל ההליכים הנדרשים על מנת להגיש בקשות לרשיונות לרבות בהתקשרויות המחייבות אישור הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות החקלאית תשכ"ז-1967. למשרד נסיון ביצירת הסכמי שותפות בין החקלאי ליזם.

גד"ש

למשרד נסיון רב ומקיף בליווי משפטי של גדש"ים. הן בליווי משפטי שוטף, גיבוש הסכמים, חוות דעת וכיו"ב והן בניהול הליכים משפטיים, לרבות מורכבים מאוד. המשרד מתמחה בגיבוש בהתקשרויות המחייבות אישור הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות החקלאית תשכ"ז-1967.

רפתות

למשרד נסיון בליווי משפטי של רפתות, לרבות גיבוש הסכמי שותפות וליווי משפטי. למשרד נסיון בליווי משפטי לצרכי קבלת אישור הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות החקלאית תשכ"ז-1967, דיני איכות הסביבה וכיו"ב.

חוק ההתיישבות

המשרד מלווה חקלאים רבים בהתקשרויות חוזיות מגוונות ועוסק באופן יומיומי בליווי והקמה של תאגידים עד לקבלת אישור הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות. למשרד נסיון בהתנהלות משפטית מול הרשות המוסמכת על פי חוק ההתיישבות.

עורך דין דיני חקלאות והתיישבות

ההתיישבות הכפרית והמגזר החקלאי דורשים התייחסות מיוחדת בכל הקשור לטיפול משפטי בגלל ההיקף של הסוגיות שנוגעות להם.

זה מתחיל מהענפים שבהם הם עוסקים ודורשים לא רק חוזים והסכמים מול מגדלים ומשווקים ורשתות שיווק, אלא גם טיפול בכל הקשור לרגולציה של המגזר, בתביעות נגד המדינה במקרים של אסונות טבע או משברים אחרים ועוד.

כל משק חקלאי וכל אגודה שיתופית או חקלאית זקוקים לייעוץ משפטי ולליווי בסוגיות השונות ובטיפול שוטף בבעיות. מכיוון שהתחום הזה דינמי מאוד הוא דורש גם התמחות בידע והרבה ניסיון ניהול מגעים עם הרשויות בעניינים אלה ובהתמצאות רחבה בכל הקשור לדיני חקלאות והתיישבות.

טיפול בענפים השונים

ענפי החקלאות השונים בישראל כוללים את הענפים המסורתיים כמו ענף הלול והרפתות, מטעים, גידולי שדה, פטם והודים, מרכזי מזון למיניהם, וגם ענפים פחות מסורתיים וחדשניים יותר כמו חוות גידול קנאביס רפואי, גידול אצות ודגים וגם שיטות גידול חדשניות בחממות כמו גידולים הידרופוניים או טכנולוגיות חדשות לגמרי לייצור מזון, כולל מזון אורגני.

מלבד הפיקוח החקלאי המדעי של המדינה על כך, יש גם רגולציה רבה מטעם המדינה לגבי מכסות ותנאי גידול וייצור ולכן הליווי המשפטי מבטיח שכל פנייה מצד הרשויות, כל צורך של החקלאים בניהול משא ומתן אתן ובטיפול בניירת מולן יטופל בשוטף בצורה מסודרת ומבלי לגרום לעיכובים.

כידוע, בתחום החקלאי אי אפשר לדחות שום פעולה משום שהנזק עלול להיות מידי ולכן יש צורך במשרד שיש לו זמינות גבוהה לפעמים כדי לא לפגום בעמידה בהתחייבויות ובאספקה. זה נכון במיוחד כאשר מדובר באספקה לחו"ל ויש צורך בטיפול בחוזים ובניירת של יצוא ויבוא ומול שינוע התוצרת לחו"ל כיאות.

ביטוחים ותביעות שונות

אנו במשרד עורך דין איילת רייך, יודעים שהביטוחים הרבים שכל המגזר החקלאי מחויב בהם מטופל על ידי משרד עורך דין דיני חקלאות והתיישבות משום שהוא מורכב מאוד.

מדובר לא רק בביטוחי עובדים חקלאיים שחשופים מטבע הדברים לפגיעה גופנית, אלא גם בציוד וברכב, במבנים ובמתקנים והכי חשוב – ביטוחים בגלל נזקי טבע ונזקים נוספים כמו פגיעה בזדון במשק על ידי גורמים פליליים ועוינים.

הפניות נעשות לקרן לנזקי טבע ומחייבת מעקב והגשת כל המסמכים הנדרשים. שנת הקורונה גם המחישה כיצד משבר עולמי כזה עלול לגרום לנזק מתמשך לחקלאים ולמגדלי מזון על כל סוגיו, סוגיה שביטוח חייב לתת לה מענה, או שהמדינה תעשה זאת. במקרה הזה מדובר גם בתביעות בגלל נזקים שנגרמים לחקלאים לא רק נגד הביטוח אלא גם בגלל גורמים נוספים.

עניינים נלווים לעבודה החקלאית

כל ענף מציג את הדרישות שלו לטיפול בגורמים ועניינים נלווים, כמו התנהלות מול רגולטורים, טיפול בדרישות ארגוני קניות ורשתות שיווק, השירותים הווטרינריים והדרישות שלהם לעמוד בקריטריונים, אישורים לגידולים מיוחדים כמו קנאביס רפואי, התקשרויות מיוחדות בגלל שימושים חריגים, טיפול בהוצאת היתרים לעובדים זרים והסכמי העסקה ועבודה שלהם, ניהול כל ההליכים המשפטיים שכל משק וחקלאי עלול להיקלע אליהם בגלל המשק ועיסוקיו, כולל אי עמידה באספקה או סיבות אחרות.

נשמח לעמוד לשרותך בכל שאלה משפטית:

Call Now Button