לוגו איילת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין מושבים: ייעוץ משפטי למושבים

ייעוץ משפטי שוטף למושב ולבעלי התפקידים בה בכללם, יו"ר ומזכיר. ליווי משפטי של התקשרויות בחומים רבים ומגוונים, בחינה וייעוץ משפטי בקשר לתקנון המושב ליוויוייעוץ משפטי בהליכי תיקון תקנון המושב, הסכמים מול תאגיד מים, ייעוץ בתחום דיני העבודה וליויי שפטי בהכנת כל מערך הסכמי העבודה, ליווי משפטי של התקשרויות מול קבלנים, ליווי התקשרויות מסחריות בתחומי החקלאות, לרבות בהתאם לחוק ההתיישבות, הקת מיזמים שונים, הקמת וליווי משפטי בתחום האנרגיה הסולרית, אנרגיית רוח ומונה נטו, ליווי משפטי מול רשות מקרקעי ישראל, חוות דעת משפטיות בנושאים מגוונים הקשורים לחיי ולפעילות המושב, וועד מקומי, קהילה מול אגודה חקלאית, הסדרת פעילות האגודה מול קבלנים לרבות קבלני כח אדם, הסדרת היחסים בין חברי המושב החקלאי לקהילתי.

עורך דין מושבים לזכויות תושבים ואגודות שיתופיות

האגודות השיתופיות והחקלאיות השונות שהקימו את המושבים בישראל לאורך ההיסטוריה, התאגדו על סמך הסדרים מיוחדים עם המדינה ובינם לבין עצמם. המטרה היפה של יישוב הארץ גרמה לכך שהמושבים הצליחו לבסס את עצמם יפה אבל היום, כשמעמד החקלאות ירד והקרקעות הרבות משנות ייעוד יש למושבים רבים סוגיות משפטיות שנוגעות לתקנונים ולחלוקת זכויות במושבים למשפחות וליורשיהן.

עורך דין מושבים מטפל בכל הנושאים שקשורים הן לוועדים, לאגודות עצמן ולתושבים שיש להם מחלוקות או צורך בהסדרים מול האגודות. זה נוגע גם למצטרפים חדשים למושבים ובכלל, להפיכת מושבים לצורות התארגנות חדשות כפי שזה קורה בשנים האחרונות בגלל השינויים הרבים שחלים בצורת התיישבות זאת.

מחלוקות משפחתיות במושבים

במושבים נהוג מעמד של בן ממשיך ולכן לצוואות ולירושות של נכסים יש משמעות רבה בכל מה שקשור לבחירת הבן הממשיך במשק. זה נכון במיוחד אם המשק שינה את ייעודו ואם יש חלוקת נכסים שונה הנדרשת ממצבי חיים שונים.

עורך דין מושבים מטפל בכל מה שקשור להסדרת בן ממשי המוסכם על המשפחה, על הירושה והפיצוי של שאר האחים ובפתרון וליבון סוגיות משפחתיות שנובעות מכך. הדבר דורש לא רק ידע מעמיק בכל הקשור לחוקים אלה אלא גם גישה אמפתית ומבינה למצב המשפחתי הרגיש והסבוך.

יש לטפל הן בענייני הצוואה וקבלת צו הירושה והן בהסדרת מעמד הבן הממשיך והאחים ולדאוג לכך שזכויותיהם לא יקופחו בגלל הבחירה.

כמו שקורה תמיד גם בעיר, לפעמים משתלבים גם מצבי חיים שונים כמו גירושין ונישואין בהשלכות והן דורשות התייחסות מיוחדת לכך.

אנו במשרד של עורכת דין איילת רייך, יודעים שהדבר מחייב עריכת הסכמים בתוך המשפחה, חלוקה מחדש של הזכויות בנחלה והנכסים לפעמים ואף פיצוי האחים שאינם ממשיכים. הכל נעשה ברגישות המתחייבת כדי לפתור ביצירתיות את הבעיה הסבוכה.

טיפול באגודות שיתופיות

לאחר שנים רבות של פעילות לא מסודרת, כל נחלה במושב מחייבת את הטיפול בה מבחינה משפטית וחוזית, כאשר רבים נדהמים לגלות לאחרונה שמעמדם לא הוסדר עם השנים אלא הושתת על הבטחות בעל פה במקרים רבים.

את ההשלכות של חוסר מעמד והיעדר זכויות בנחלה מנסים לפתור כיום, לאחר שנים רבות של הזנחת התחום ובגלל הדרישה להסדיר בחוזה מסודר מעמד של כל תושב. זה נכון במיוחד למושבים ויישובים שמשנים את פניהם והופכים ליישובים שמושכים אליהם תושבים חדשים שמנסים לקנות נחלות ונתקלים בבעיות שונות.

כמו כן, המשרד מטפל בכל מה שקשור להסדרת מעמד התושבים וגם חלוקת הנחלות לפי חוק, בסכסוכים פנים מושביים בגלל גודל נחלות וגבולות, בעלות על קרקעות, בוררויות שונות מול רשם האגודות ובין תושבים לאגודה עצמה, בירורים שונים מול תנועות המושבים ומול רשויות רשמיות כמו מנהל מקרקעי ישראל.

הייצוג נעשה גם במקרים של מכירת קרקעות ליזמים וחכירה, במיזמים עסקיים של תושבי המושבים עצמם שמנסים להסב ייעוד של קרקעות ולהתפרנס לא מחקלאות והסדרת מעמד העסקים.

נשמח לעמוד לשרותך בכל שאלה משפטית:

Call Now Button